Kontakt

HOVEDNUMMER


74 83 04 64


som bedes anvendt til tidsbestilling og receptfornyelse

(9 -12 & 13 -16 ) samt til:


TELEFON-KONSULTATIONER (0800 - 0830)

Recepter bestilles efter kl 0900


Når du ringer til klinikken i lægernes telefontid mellem kl. 08.00 - 08.30 guides du til valg af den læge, du ønsker at snakke med. Ved forsøg på opringning til en fraværende læge pga. ferie/kurser, vil du blive bedt om at taste dig ind til anden læge.


Der er generelt travlt på linjerne, og vores kø-system kan fyldes, således at man, uanset lægevalg, stilles tilbage til sekretæren.


Fra kl 08.30 og til kl 09.00 modtager sekretær opkald og kan aftale tilbageringning ved relevant læge omkring frokosttid.


I perioden 12-13 vil man ved opkald til hovednummeret blive henvist til et mobil nummer - så sekretærer får mulighed for en smule frokost-ro. Der kan ikke bestilles tider eller medicin i den periode


- og mobilnummer må kun anvendes til helt akut sygdom/skade. Der kan IKKE lægges beskeder på mobilsvar.


Den enkelte læge kan kun snakke med én patient ad gangen



Det betyder, at vi må bede om forståelse for, at samtalerne holdes korte, så flest mulige kan komme igennem. Det er et generelt problem for praktiserende læger, at honorere ønske om telefonisk kontakt.


For at give mere tid til egentlige telefonkonsultationer, må vi bede om at tidsbestilling og receptfornyelser foregår efter kl. 09.00.


Elektronisk tidsbestilling


Klik ovenfor på Lægevejen.dk eller brug din app MinLæge på din telefon. Herefter ser du de muligheder, klinikken tilbyder


Mulighed for e-konsultation og videokonsultation


Vi tilbyder også e-mail konsultationer og medicinbestilling over nettet. Samt i aftalte situationer også videokonsultation.


I stigende grad anbefaler vi, at man bruger sin telefon til MinLæge, Medicinkortet og Kontakt Læge apps. Se ikoner ovenfor. Apps hentes i App Store eller Play Butik


Og ellers Lægevejen.dk - som kræver, at man via klinikken får udleveret et brugernavn og en adgangskode, som skal anvendes på ovenstående hjemmeside. Systemet indebærer en sikker og krypteret overførsel af data mellem bruger og klinik.


Et brugernavn og adgangskode er helt personlig, al kommunikation bliver automatisk lagret i brugerens journal hos os, ligesom alle svar sendes direkte via vores lægesystem. Er man flere i en familie, skal de enkelte have eget brugernavn og adgangskode


Som noget nyt, kan man også logge ind med sit MitID.


Man kan kun bestille den medicin, din læge har noteret som fast medicin.


Email-konsultationer kan bruges til korte forespørgsler, f.eks. om blodprøvesvar, og korte præcise spørgsmål. Ikke til lange tekster og IKKE til medicinbestilling og  ALDRIG til at håndtere akutte situationer.

Ved akut behov for lægehjælp skal man anvende telefon som tidligere. Man må påregne en svartid på 1-3 dage, i ferieperioder også længere.



Grundet et tiltagende arbejdspres i dagtiden, og færre hænder til at betjene vores patienter, har vi begrænset muligheden for at anvende email-konsultationer til kun at gælde i almindelig arbejdstid. Og kun til de læger, der er på arbejde på dagen. Problemet er, at der ellers over en aften og nat eller weekend ligger et urimeligt stort antal henvendelser fra patienterne, som vi ikke kan nå at besvare kvalificeret. Og husk altid at overveje om din henvendelse egntlig egner sig til at korte skriftlige svar. Hvis en henvendelse fylder meget mere end 5 linjer, er det ikke den rigtige kontaktform.